Dag Zuidereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ruben,Claudia,Gijs,Cas - WaarBenJij.nu Dag Zuidereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ruben,Claudia,Gijs,Cas - WaarBenJij.nu

Dag Zuidereiland

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ruben,Claudia,Gijs,Cas

04 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Wellington

Verjaardag van Gijs in Puzzling World. De ochtend begonnen met een berichtje van Gijs zijn klas. Super lief en mooi gezongen. Al die berichten op zijn verjaardag maakt dat thuis even dichtbij was. Dankjewel allemaal
Na zingen taart met kaarsje op weg naar Puzzelingworld.
Eerste uur in café gebleven en allemaal denk puzzels, vervolgens een doolhof in. Jeetje dat was nog even flink lopen na een uurtje hadden we de vier torens gevonden.
Het was een bijzondere verjaardag en trots met zijn mooie greenstone ketting zal Gijs zijn 8e verjaardag niet snel meer vergeten.

Inmiddels was het weer in Wanaka opgeknapt maar in veel gebieden in Zuidereiland was het slecht.
Een keuze moeten maken om niet naar Milford Sound te gaan. Twee uur in de auto best veel geld betalen voor de boot tocht was niet handig.
Besloten nog lekker dagje in Wanaka te blijven.
Ruben heeft bergtocht gelopen en de top gehaald. Met prachtige foto's kwam hij na 6uur lopen terug.
Ik ben met de mannetjes naar ons inmiddels favoriete Bakker gegaan en een wandeltocht op hun niveau gemaakt.
Waren blij met beslissing die We die avond daarvoor hebben gemaakt.
Het is onmogelijk om alles in dit prachtige land te zien en blijven keuzes maken die voor ons allemaal haalbaar zijn.

Laatste stuk om te gaan ontdekken en daarna weer afreizen richting de boot.
Naar zuidelijkste punt gereden aan de Oostkust.Curio Bay.
Een ruig gebied en camping boven op een klif.
Mega harde wind maar droog. Een hele kunst om tent op te zetten en niet weg te waaien.
Kinderen hebben aan doek gehangen en wij rondom haringen haringen in de grond.
Inmiddels is niks meer gek als ons huisje maar weer staat.
Die avond naar uitkijk punt gelopen 5 minuten van onze tent. Daar zouden we gele oog pinguïn kunnen spotten. Daar stonden we dan. Dik aangekleed in de mega wind en maar turen naar de zee. Na uurtje kwam er wel geteld 1 pinguïn uit de woeste zee. We moesten er erg hard om lachen zo grappig om hem wagelend uit de zee te zien komen. Verderop op de baai was er nog een waar we heel dichtbij konden komen. Deze pinguïn was duidelijk het slechte weer zat en zocht wat meer de bewoonde wereld op.
De volgende dag wind regen lijkt wel herfst maar de volgende dag zou topweer worden dus deze regendagen museum bezocht en 4x4 route gereden door een vallei en vuurtoren op meest zuidelijkste puntje bezocht. Op het strand eronder lagen mega grote zeeleeuwen wat een gave natuur. Blijft ons maar verassen.

En inderdaad de volgende dag topweer. Rondgelopen op de baai en dagje zwemmen en strand.
Gijs en Cas echte Nederlanders en hele dijken werden er gegraven.
Opeens zagen we mensen naar de zee lopen.......jaaaaa dolfijnen in de baai. Deze speelden in de golven maakten sprongen, we kregen een live show.

Die ochtend erop gingen we weer op pad.
Aiiiii als gekken de tent ingepakt dan was die nog droog. De mannetjes weer zo goed meegeholpen. Toen we in kookruimte gingen ontbijten kwamen de buien.....en die zijn hier flink pffff net optijd.

Zon zon zon in Dunedin. Daar op schiereiland Otago camping gevonden.
Deze plek staat bekend om de grote albatrossen en de mooie baaien waar veel zeeleeuwen overdag komen uitrusten.
Tijdens de lunch keken we over de baai en een mevrouw wees ons op de dolfijnen. Ja hoor wat een geluk. Deze keer waren het bottelnose dolfijnen jeetje wat groot en 4 stuks zwommen rond in de baai.
De volgende dag Zeeleeuwen gespot en schelpen gezocht.
Morgen begint de terugreis, zaterdag gaan we met de boot weer naar het Noordereiland.

De laatste week willen we op een plek staan uurtje van Auckland. We kunnen ons dan weer voorbereiden om naar huis te gaan en ook even af sluiten van deze bijzondere tijd samen.

Eerste bestemming op de terugreis is Christchurch, voor twee dagen een huisje deze keer niet bij Paul en Kahreena. Nu de stad bezoeken vorige keer hebben we het Franse gedeelte bezocht.
Na lekker lange pyjama ochtend de stad in. Er rijden allemaal trammetjes hier waar je rondom de stad kan rijden. Het is niet groot dus voor gekozen om te lopen. Van Paul tip gekregen van het lego huis. Daar begonnen met citytour. Super leuk voor de kinderen en ook voor ons......
Allemaal Lego en gratis entree.
Na twee uurtjes bouwen de stad doorgelopen.
Er wordt veel herbouwd ivm de aardbeving van 5 jaar geleden.De Chatedraal ligt nog helemaal in puin met hekken erom heen.

Omdat de rechtstreekse weg naar Picton door de aardbeving van November is afgesloten moeten we rijden via een bergroute. De route in tijd is verdubbeld dus onderweg slaapplek regelen.
Ruben zag bord bij een bank in plaats Murchison. Bij navraag was de voorheen bank van het dorp nu af te huren als slaapplaats.
Een enorme ruimte in het dorp met eigen douche toilet heerlijk bijkomen.
Grappig waren de resten van voorheen de functie van bank. Zo zaten er naambordjes op de deuren en kon je zien waar de toonbank heeft gestaan.

Gisteren in Picton, weer heerlijk weer. Dagje daar aan de baai. Bij het struinen langs de haven vonden we mega veel Paua schelpen. Achtergelaten door de vissers.

Nu op de boot en naar Wellington, de terugreis richting Auckland verloopt voorspoedig.

Tot snel allemaal,

Liefs Ruben Claudia Gijs Cas

• 04 Februari 2017 - 11:24

Veronique Vermeer-Wobben:

Hoi familie,

Wat ontzettend gaaf jullie avonturen te lezen. Geweldige beleving met jullie gezin, geniet nog even van.

XXX Veronique

• 04 Februari 2017 - 23:48

Rachel:

Wat super om te lezen weer!
    En lachen ook....ik zie het al helemaal voor me hoe jullie aan die tent hangen...hihihi....had je toen net zo'n rooie kop Clau als tijdens het touwtrekken op m'n vrijgezellenfeest....???....Dan hoop ik dat er verder geen mensen in de buurt waren....ook zo sneu...

Ook wel weer heel fijn om jullie snel weer te zien!

Geniet nog vooral van het samenzijn op je gemakje en op je gevoel.
    Liefs Merlijn, Rachel en Silvijn & Floris

• 05 Februari 2017 - 09:18

Michella:

Wat een avonturen zeg Clau!! en niet te geloven dat alles zo snel alweer voorbij gaat...maar aan je verhalen te lezen en aan je fotos te zien heb je echt een super avontuur gehad! Geniet ervan, live life to the fullest! En ik ben erg benieuwd naar je verhalen als je weer terug bent :D!
    xoxo Michella

• 05 Februari 2017 - 20:34

Annamarie:

Leuk om weer zo mee te kunnen lezen/reizen! Tnx! Goede reis!!

• 05 Februari 2017 - 20:41

Ioana, Joop, Iris:

Hey, nog lekker ver weg, de laatste dagen genietend van jullie vakantie.
    Geniet met volle teugen en tot op de laatste minuut avonturen beleven.
    Hier alles goed, de dagen worden langer en de zon schijnt vaker, af en toe wat warmer.
    De tijd hier vliegt voorbij, hopelijk voor jullie niet zo snel.
    knuffels voor alle 4,
    Goede reis naar huis!

Joop, Ioana,Iris oma en Nova

• 07 Februari 2017 - 17:00

Alice:

Hoi, kanoena's

Weer zoon heerlijk avontuur. Ik ben echt jaloers, ik zou ook wel daar naartoe willen.
    Die liveshow van de dolfijnen echt super gaaf!
    En echt gaaf voor Gijs om daar zijn verjaardag te vieren. Want Puzzling World is echt wat voor hem.
    Gelukkig is het bij jullie meer mooi weer dan slecht weer. Hier in Nederland is het echt andersom.
    Soms natte sneeuw waar je niet eens mee sneeuwballengevecht kan houden. bha!
    Het is hier super stil zonder jullie. Je merkt echt dat jullie weg zijn.

Gelukkig komen jullie gauw weer naar Nederland ( naar het leuke kleine Boschbergje )
    Doei, nog een fijne vakantie en geniet de laatste paar dagen nog ff.
    Groetjes uit het koude en natte Nederland.

• 07 Februari 2017 - 17:07

Henk Van Rijn:

he Ruben!

Heb je nog mooie Volkswagen t1 gezien of andere mooie oude auto's :)

Groeten Henk

• 07 Februari 2017 - 21:37

Elleke:

Fijne tijd daar nog en tot snel!!

Groetjes,
    Elleke

• 09 Februari 2017 - 13:11

Manon:

Leuk hoor al die verhalen. Geniet er nog maar even lekker van. Duurd niet meer lang en jullie zijn weer thuis.
    Xxxxx

• 09 Februari 2017 - 14:58

Groep 4B:

Hallo allemaal,

Hier is groep 4b. we zijn net klaar met alle cito toetsen. het was heel moeilijk, maar we hebben ons best gedaan. gelukkig zijn we nu klaar.
    We hebben de tafel van 3 gehad. iedereen heeft zijn diploma gehaald. we hebben ook fijn gewerkt. we zijn nu bezig met de tafel van 4.

Tijs geeft zijn verjaardag in het voorjaar, zodat jij erbij bent.
    Emma: het was zeker heel leuk in het doolhof?
    Tijs: Ik ben je nieuwe maatje met lezen.
    Jurian: is het daar leuk?c
    Amber: We leren heel veel in de klas hoor.
    Julian: Was die vis leuk om te kijken?
    MAthijs: ik hoop dat je al heel veel huiswerk hebt gemaakt. ik hoop dat je lego hebt gemaakt
    Marc: Ik hoop dat je al veel kilometers hebt gelezen.
    Samia: ik hoop dat je veel avonturen hebt beleefd.
    Fleur: Wat eten jullie daar?
    Daisey: ik ben blij dat je snel terug komt.
    Franscesca: vind je het eten lekker?

We missen je enorm in de klas. en we hopen dat je snel weer terug komt.

groetjes en kusjes,
    Tijs, Thomas, Daisey, Rowen, Fleur, Franscesca, Samia, Amber, Jurian, Dylano, Krijn, Emma, Quinty, Marissa, Marc, Mathijs, Julian, juf Zana en juf Nivin

• 10 Februari 2017 - 10:55

Groep 1-2 B:

Hallo Cas,

Juf Zana had het filmpje met de deuren doorgestuurd naar ons. We vonden het erg grappig.
    We hebben ook de foto's bekeken. Vooral de dierenfoto's vonden we leuk.
    Cas, we missen je en we vinden het fijn dat je binnenkort weer op school bent.

Groetjes van groep 1-2 B