Eindelijk de reis gaat beginnen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ruben,Claudia,Gijs,Cas - WaarBenJij.nu Eindelijk de reis gaat beginnen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ruben,Claudia,Gijs,Cas - WaarBenJij.nu

Eindelijk de reis gaat beginnen

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ruben,Claudia,Gijs,Cas

04 December 2016 | Hong Kong, Hong Kong

Jaaaaa iedereen lekker hyper bij het ontbijt. De reis gaat beginnen. Om 8.15 opgepikt door Marloes en afgezet bij trein station in Lelystad. Vanuit daar naar Schiphol. Bij de incheckbalie mochten Gijs en Cas meekijken achter de schermen hoeveel de tassen wogen,de labels eraan en de boardingkaarten mochten ze uit de machine halen. Dan paspoortcontrole. Best even spannend geen moeilijke vragen ivm de kids buiten schooltijd. Is mogelijkheid dat ze je eruit pikken en dan in ons geval kan er een proces verbaal worden opgemaakt. Beetje zonde van de schaarse tijd maar gelukkig niks van dit en konden door naar laatste stukje de bodyscan en tassen controle. Gijs en Cas vonden het allemaal super leuk en moet zeggen dat het reizen met kids nu al zijn voordelen heeft. Iedereen is mega behulpzaam en neemt de tijd om ze dingen uit te leggen.
Nog even contant geld voor in Hongkong halen en klaar om te gaan.

Daar gingen we dan de lucht in. Gijs en Cas druk met hun schermpjes die voor hun neus hingen. Allemaal filmpjes spelletjes het hele opstijgen druk op de oren hebben we ze niet over gehoord.
De vlucht verliep ondanks de 11uur soepel. Ruben en ik elkaar afgewisseld met vermaken en tussen door ook even filmpje kijken en dat maakte dat we fit aankwamen. Yesss de eerste 11uur zit erop.

In Hongkong een super georganiseerd vliegveld. Alles stond goed aangegeven. Taxi's zijn in wijken opgedeeld en iedere wijk heeft een eigen kleur. Ook de prijzen zijn vooraf al vastgelegd dus de kans dat je in de maling wordt genomen is er niet.
In de rode taxi werden we naar onze slaapplek gebracht. Het tijdsverschil van 6 uur maakt dat wij om 23.30 Nederlandse tijd aan kwamen maar dat daar de dag net werd begonnen. De moeheid begon binnen te komen dus iedereen verlangde wel naar een bed. Onderweg zagen we de vele wolken krabbers en de bergen rondom de stad.

Bij het hotel aangekomen een sjebbie indruk. Hmm spannend waar komen we in terecht. Een Chinees met ochtend humeur vertelde ons welke lift we in moesten stappen. Een piepklein liftje die tijdens onze tocht naar de juiste verdieping steeds voller werd en we in ietwat ongemakkelijke situatie kwamen waarin we innig omhelst werden door wakker wordende Chinezen. Bij hotel aangekomen vertelde de eigenaar dat de kamer pas om 13uur vrij zou komen. Aiiiii met z'n tweetjes hadden we dat wel getrokken maar de kids waren toe aan een bed. Na 5 minuten had de eigenaar zich bedacht en een paar verdiepingen hoger had hij nog een hotel en daar konden we wel een kamer krijgen. Een topkamer precies wat we nodig hadden. Ondanks de sjebbie indruk bij de ingang van de flat was de kamer schoon en heerlijke bedden.
De mannen helemaal hyper en slapen duurde ook wel even. Uit raam gekeken wat er op straat gebeurde.
Na paar uur slapen en een douche de Chinese wijk ingegaan.
Bij de uitgang van de flat een winkel met vage tassen en schoenen. In de etalage stonden foto 's van krokodillen en olifanten. Deze spullen waren gemaakt van de huiden van deze dieren. Dat vonden Gijs en Cas maar raar. Hen ook verteld dat Chinezen ook raar zijn dat ze niet kijken naar de dieren maar kijken waar ze geld aan kunnen verdienen.
Eenmaal op straat werden we een paar keer aangesproken door opdringerige verkopers. Nice rolex you buy. Ruben en ik wisten dit nog wel van onze vorige reiservaring en na drie verkopers verder merkten ze dat we geen kopers waren.
Midden in deze wijk is een park, we keken onze ogen uit. Bruidjes waar fotosessie's van werden gemaakt, sportende Chinezen en een vogelgebied met allerlei vogels waaronder flamingo's ,beelden tuin met Chinese stripfiguren.
Afgesloten met een echt Chinees hapje dimsum en een noodle soep
Opgeladen om de volgende 11 uur reizen aan te gaan.

En daar gingen we weer vliegtuig in. Voordeel van deze vlucht was dat het nu avond was en we hoopten dat we wat konden gaan slapen. Cas sliep tijdens het opstijgen al in slaap. Door het schudden werd hij in slaap gewiegt en ook deze stijging kreeg hij niet mee. Gijs nog even met beeldscherm voor zijn stoel gespeeld en viel ook heerlijk in slaap. Wij tussendoor korte stukjes geslapen maar om ons heen huilende kinderen en wat minder fit aan het eind van de vlucht.

Aankomst vliegveld bij de zee. Heerlijk weer 20graden. Weer 6 uurtjes erbij en het was nu 13.30 in de middag. We zijn een dag verder in de tijd. Terwijl jullie nu wakker worden en de zondag nog begint zitten wij met een wijntje op de bank.

Nog even terug naar het vliegveld.
Bij aankomst muziek van Maori (de eerste bewoners van Nieuw Zeeland) en een poort met prachtig houtsnijwerk waar we onderdoor liepen. Wat een fijn ontvangst. Nog weer rondje visum, tassen halen en bagage check stonden we buiten.

Jeetje wat voelden we ons moe en klaar met reizen.
Na anderhalve dag met veel indrukken en tijdverschil overbruggen merkten we dat we er wel klaar mee waren.

Taxi aangesproken en wist waar het was. Na 1minuut hadden we spijt van deze keuze. Een chauffeur die aan een stuk door aan het praten was. Hij na ons idee rondjes aan het rijden was en toen ik hem vroeg of hij wel wist welke Waldorf (naam hotel) bleek hij ook nog eens naar de verkeerde te rijden. Wat een mega flapdrol. Aangekomen bij hotel wilde hij afrekenen. Hem gemeld dat ik echt niet hele bedrag ga betalen want hij rijdt verkeerd. Nou er kon nog net wat van af. Besloten om maar niet te veel heisa van te maken aangezien we allemaal verlangde naar ons huisje.

Die maakte de rit helemaal goed. Super fijn appartement met alles wat we kunnen gebruiken om bij te tanken de komende week en de rest van de reis aan spullen (auto,tent) te gaan organiseren.

Na nog even aan te rommelen zijn we allemaal om 19uur bed ingedoken. Cas had nog de Nederlandse tijd in zijn lijf en moest midden in de nacht nog even poepen en had honger. Broodje gegeten en weer verder snurken. Na 14uur slapen waren we weer allemaal bijgetankt.

Mega trots op de kids en elkaar. Het was een pittige reis om op deze bestemming te komen maar hebben er ook erg van genoten en alleen al de weg naar hier was al zo'n beleving.

Lieve allemaal fijne pakjesavond wij zetten morgen onze slipper misschien komt de reispiet nog wel even langs...........

• 04 December 2016 - 14:58

Gerrike :

Ha lieverds,

Geniet nu al van jullie verhalen! Fijn dat deze lange reis zo goed is verlopen!

GENIET!

Dikke kus van ons

• 04 December 2016 - 15:55

Marc Joost Ilse Herman & Marjan:

Yesss! Jullie zijn er! Blij dat jullie veilig zijn aangekomen ;-).
    Nu begint het avontuur pas echt! We kijken uit naar het volgende reis verslag. Dikke knuffel van ons allemaal!

• 04 December 2016 - 16:59

Veronique:

Hoi Gijs, Cas, Ruben en Claudia,

Na een mega vliegreis, goed aangekomen! Gelukkig.
    Voor jullie (de grote reis) maar ook voor mij (het lezen over jullie trip) is het genieten.

Vannacht heeft het hier gevroren en met de hondjes een heerlijke wandeling gemaakt door de berijpte polder. Ik kijk reikhalzend uit naar jullie volgende verhaal.

Liefs Veronique

• 04 December 2016 - 22:50

Marloes:

Hoi!

Wat leuk om te lezen!
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.

Koos is al helemaal gewend in huize Loots,
    wat een heerlijk beest. We geven hem elke dag een dikke knuffel van jullie.

Dikke knuffel van ons

• 04 December 2016 - 23:11

Elleke:

Joepie, jullie zijn veilig aangekomen!
    JALOERS op de 20 graden daar, hihi :-)
    Succes met de laatste dingen regelen, voordat jullie verder gaan reizen.

Groetjes!

• 05 December 2016 - 10:44

Winanda:

Hallo Reizigers,

Dat was een mooie start. fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en nu lekker genieten.

Gr

• 06 December 2016 - 10:12

Rachel:

Hey schatjes!

Echt super om te lezen!

Succes met de voorbereidingen deze week in Auckland. Ben benieuwd wat voor een wagen jullie gaan uitzoeken hahaha.

Doeiiiiii

Liefs uit Ruurlo

• 06 December 2016 - 13:24

Joop, Ioana, Iris:

Super fijn om te lezen dat jullie op de plaats van bestemming zijn, Geniet ervan maar wees alert. XXX aan jullie allemaal

• 06 December 2016 - 20:51

Gijs:

Ja mam we zijn op reis
    Hè vind jij het óók leuk?
    Groetjes van Gijs echt leuk

• 07 December 2016 - 11:30

Linda:

Hallo familie Toeternel
    Wat is het leuk om jullie reis te volgen. Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aan gekomen. Hoorde van rachel dat jullie ondertussen een auto en tent rijker zijn. Top!
    Geniet ervan en maak mooie herinneringen samen!
    Liefs uit eibergen