Prachtige week op het Noordereiland - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Ruben,Claudia,Gijs,Cas - WaarBenJij.nu Prachtige week op het Noordereiland - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Ruben,Claudia,Gijs,Cas - WaarBenJij.nu

Prachtige week op het Noordereiland

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ruben,Claudia,Gijs,Cas

28 December 2016 | Nieuw Zeeland, Napier

Zo weer even internet gevonden. Ze lopen hier een beetje achter op dat gebied.

Deze week de week van de kerst. Hier wordt alleen 1e kerstdag gevierd. De 2e bij ons heet hier boxingday en wordt er massaal geshopt omdat dan alles in de uitverkoop gaat. De Nieuw Zeelanders hebben nu zelf ook vakantie. Op de campings geeft dit een gezellige mix van backpackers binnen en buitenlandse toeristen.
Wat hier heel leuk is dat ze kookhuisjes hebben allemaal keukenblokken bij elkaar. Je komt hierdoor makkelijk in contact en kunnen van elkaars recepten delen.
Inmiddels hebben we al drie adressen van families waar we als we in de buurt komen kunnen logeren. Ze zijn hier ook erg gastvrij.

Na de prachtige dikke Kauri bomen hebben we een oversteek gemaakt richting Coromandel. Voor een nachtje een motel en de volgende dag aangekomen in Hahei. Gave camping aan de zee. Daar zijn we drie dagen gebleven. Vanaf het strand kon je naar de Chatedral cove lopen. Een tocht van een uur heen. Rugtassen gepakt goed ingesmeerd want de zon is hier fel en begonnen aan de tocht. Onderweg twee baaien waar je kon zwemmen en snorkelen. Gijs en Cas super stoer en hebben de tocht knap gelopen. De cove is een grote steen met een gat erin waar je doorheen kan lopen.

De volgende dag naar een wijnproeverij gegaan. Grappige eigenzinnige Nieuw Zeelander. Hij maakte Gin van een fruit Feijoa. Super lekker. Hij vertelde ook over de kiwi dat deze gezien wordt als nationale fruit maar dat deze ooit door de Chinezen hier naartoe werd gebracht en nu massaal wordt geteeld. De Feijoa daarin tegen is hier altijd geweest. In Europa wordt deze vrucht in sommige landen als giftig gezien grappig hoe het kan gaan.

Nou na een lekkere borrel op weg naar een warm bad. Met een schep het strand op gegaan. Er ligt daar een warme lavasteen die er voor zorgt dat het water super warm wordt. Na een half uurtje flink graven zaten we dan in een stomend badje......met nog 30 andere mensen. Super grappig hoe iedereen als kleine kinderen aan het graven gaan en dat we dan massaal bad aan bad liggen te stomen. Erg gelachen en leuk sfeertje. Soms zijn er van die toeristische dingen die je gewoon moet doen.

Onze buren op de camping waren Nieuw Zeelanders, ze hoorde van onze plannen om richting vulkanische gebied te gaan maar raden ons dit af. De kerst is het daar gekkenhuis. Ze gaven een tip om meer naar de oostkust te gaan. De volgende dag naar vissersdorpje Matuka gegaan. Wat een rust en camping pal aan zee. Er was ook een hutje vrij en dat leek ons ook wel wat. Dit zou onze kerstbestemming gaan worden.

De volgende dag kerstmenu gemaakt boodschappen gehaald en wat kerstversiering opgehangen. Blijft gek om kerst te vieren in je korte broek.
De plek was een ware schelpen whala. De mannen vonden bakken vol bijzondere schelpen. Gijs vond de eerste zeester zijn dag kon niet meer stuk.

1e kerstdag hebben we in een dorp verder een tocht gelopen om de Mount Maungonui. Een oude vulkaan.

Boxingday weer op pad. Na 4 dagen weer tijd om verder te gaan reizen. Gijs en Cas niks gezegd dat we langs vulkanische gedeelte kwamen en dan nu eindelijk vieze luchtjes konden gaan ruiken, geisers en modder uit de grond konden gaan zien.

Omdat veel mensen gaan shoppen was het niet druk en konden we park Wai-o_tapu bezoeken.
Was super gaaf. (Zie foto's) onwerkelijk om daar doorheen te lopen.
Gijs en Cas kwamen van de ene na de andere verbazing. Hebben hun ogen uitgekeken.

Na deze ochtend op weg naar stukje oerwoud. Een oud bos bereikbaar via gravelwegen met door aardbevingen ontstaan meer Lake Waikaremoana. De camping die we voor ogen hadden zat vol. Een kwartier verder een gratis veld en daar topplek gevonden aan het meer. Gingen even Back to basic. Geen wc en de eerste ontmoeting met zandvliegen binnen een paar minuten van die zuigende krengen op je been grrrrr. Gijs en Cas werden niet gestoken maar wij lijken wel of we waterpokken hebben op onze benen. Gelukkig wondermiddel mee. (Top tip digidapa)
Was echt gaaf om even niks te hebben. Kampvuurtje maken stenen in water gooien en beiden jongens voor het eerst toilet maken in het bos.
In de ochtend een vogelconcert en wassen in het meer. Wat een land pffff

Na drie dagen stinkend en wagen vol stof aangekomen in Napier. Een motel om even op te frissen,wassen doen en boot boeken.
Met een Thais restaurant als buren hebben we ons weer op kunnen laden.

Morgen vertrekken we met de boot naar Zuidereiland.

Het was een mooie week en de eerste maand is bijna om. Het is fijn om te merken dat het soort van gewoon wordt. Tent opzetten drie dagen plek ontdekken en weer verder. Ik raak de dagen kwijt en de tijd en ben trots op de stappen die we maken. Mooi om de kinderen van zo dichtbij meer te leren kennen.

Dankkkk allemaal voor leuke berichten mailtje.
Mooie oud en nieuw liefsssss van ons

• 28 December 2016 - 17:37

Emma Klink:

Hai Gijs,

Wat een mooie foto's. Ik mis je wel hoor Gijs! Vind je het daar ook heel erg leuk? Het is hier koud en mistig. Ik heb Megan te logeren, want wij hebben nu ook vakantie.

Lieve groetjes van Emma

• 29 December 2016 - 19:58

Rachel:

Wauw wat gaaf om allemaal te lezen Kanoena's.

Cas wat ben je opeens lang geworden!!! Zit er iets in de lucht daar waardoor je sneller groeit?

Geniet samen en fijn dat jullie in de goede vakantieflow zitten, heerlijk zo met z'n vieren!

Liefs Merlijn, Rachel Silvijn en Floris xxxx

• 30 December 2016 - 13:39

Veronique Vermeer-Wobben:

Hoi allemaal,

Wat ontzettend gaaf wat jullie allemaal beleven en wat een leuke foto's.

Erg knap dat Gijs en Cas de wandeltochten zo kunnen lopen samen met jullie.

Geniet van een goede jaarwisseling en geniet van het samen zijn.

Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal van deze bijzondere reis van jullie

Groetjes Veronique

• 31 December 2016 - 12:35

Elleke:

Gelukkig, gezond, avontuurlijk en een liefdevol 2017 toegewenst!

• 01 Januari 2017 - 00:00

David De Vries:

Hallo Ruben en familie,

Zojuist heb ik samen met mijn moeder even de foto's bekeken. Erg leuk!

Gelukkig nieuw jaar! Het is hier net 2017 geworden en mijn ouders wachten op dit moment met proosten terwijl ik dit berichtje schrijf.

Groeten,
    David en ouders

• 01 Januari 2017 - 15:01

Ioana, Joop, Iris:

EEN Geweldig, Gezond en Gelukkig Nieuw Jaar Toegewenst!!!
    ziet er mooi uit allemaal, we kunnen ons goed voorstellen dat jullie naar de zin hebben!
    Hier ook alles goed en wel!
    Knuffels!
    Joop, Ioana, iris en Nova ( verlost van het vuurwerk)

• 03 Januari 2017 - 12:44

Merel:

Wat een kilometers maken julie!! Heerlijk om mee te lezen en mee te kijken op google maps. Er komen allerlei herinneringen naar boven. bv Mount Maunganui ... daar zijn we toen een bejaarde man tegen gekomen die iedere dag het rondje omhoog en naar benden liep.
    Hebben jullie ook al paua schelpen gevonden? Die met gekleurd parelmoer?
    Cathedral Cove. Napier en nu al weer op het zuidereiland. Succes met de sandflies!
    Veel genieten toegewenst en liefs,
    Merel

• 04 Januari 2017 - 20:20

Inge Oldenkamp:

Erg leuk om jullie verhalen te lezen! Wat zal het fantastisch zijn om dit als gezin te doen!! En leuk Gijs dat jij ook zelf verhaaltjes schrijft. Je maakt bijzondere dingen mee!
    Heel veel plezier nog. Groetjes (juf) Inge

• 07 Januari 2017 - 21:52

José Van Brussel :

Lieve vraagt elke dag of Cas nu slaapt of wakker is.
    Of Cas wel optijd terug is voor haar verjaardag.
    Dus lieve Cas., Lieve mist jou maar veel plezier.
    Groetjes aan mama en papa.

• 08 Januari 2017 - 10:42

Gijs En Ida:

Wat een geweldige reis. Geniet er van

• 08 Januari 2017 - 11:52

Alice:

Hoi, Gijs, Cas, Ruben en Claudia.

Jullie lopen lekker in je korte broek en wij hebben 1 dag sneeuw gehad. Wat een verschil.
    En die vulkanen, wat gaaf zeg. Die kloof was ook echt te gek. En die baden in het zand met die vulkaan steen. Lachen. Die WC in het bos maken. Zeker wel grappig. En dat kampvuur. Jullie hebben wel een lekkere vakantie.

Maar mis jullie heel erg. Het is zo stil op de Boschberg.

Groetjes Alice, in het koude Nederland.

• 08 Januari 2017 - 12:15

Monique En Henk:

Lieve mensen,

Wat heerlijk om dit allemaal zo te lezen en jullie allemaal zien te genieten.
    Het reisbloed begint eerlijk gezegd wel weer te kriebelen als ik dit allemaal zo lees.
    Wie weet. . . . .Op naar de vakantiebeurs. .. . . .:)

Geniet van elke dag, van de natuur, van het prachtige land en van elkaar.

Liefs
    van ons
    xxx

• 09 Januari 2017 - 13:34

Winanda:

Wow wat ben ik jaloers, de rust straalt van jullie af. geniet nog maar goed van alles en elkaar en een heel gelukkig, gezond en mooi 2017.